Jak powinny wyglądać zachęcające banery AdWords?

AdWords to jedna z najpopularniejszych form reklamy internetowych, która określana jest inaczej mianem linków sponsorowanych. AdWords jako metoda marketingowa opracowana i realizowana jest przez Google z wykorzystaniem tej wyszukiwarki, a także innych stron internetowych współpracujących z Google.

 

Gdzie można oglądać reklamy AdWords?

Obecnie reklama AdWords spotykana jest w wielu różnych wariantach – najpopularniejsza z nich to reklama tekstowa umieszczona w oznaczonym boksie, ale również AdWords mogą mieć formę reklamy graficznej i to właśnie w ich kontekście mowa o banerach displayowych, na przykład z prezentacją produktu. Warto też wskazać, że reklamy mogą znajdować się na mapach Google czy też mogą być wyświetlane na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach.

 

Żeby jednak reklama Google AdWords była skuteczna, musi ona przyciągać wzrok. Sprawa jest o tyle łatwiejsza, że AdWords zaliczane są do reklam kontekstowych, reagujących na użytkownika sieci, dlatego też nie dość, że pojawiają się one zależnie od wpisanych do wyszukiwarki słów kluczowych, to jeszcze dodatkowo bazują na plikach „cookies”, czyli ciasteczkach i prezentują spersonalizowane reklamy na wielu innych stronach internetowych.

 

Niemniej jednak taka reklama graficzna zadziała tylko wtedy, gdy wzbudzi zainteresowanie internauty, na przykład chwytliwym hasłem lub grafiką. Jak wobec tego powinny wyglądać zachęcające banery AdWords Google?

 

Zasady tworzenia banerów AdWords

Jeżeli chcesz wykonać samodzielnie banery AdWords, w takim przypadku warto wziąć pod uwagę następujące porady:

  • umieść w banerze wezwanie do działania, które będzie zachęcało klientów, na przykład „Kup teraz!”, „Dowiedz się więcej!”, „Sprawdź już teraz!”

  • zadbaj o zrównoważoną treść reklamy, aby stosunek tekstu do obrazów był odpowiedni i tym samym cały baner był czytelny

  • jeżeli nie masz pomysłu, skorzystaj z szablonów reklam displayowych udostępnianych przez Google

  • pamiętaj o tym, by podkreślić swoje atuty, na przykład niską cenę produktów, aktualne promocje czy kupony, używaj także słów „kody promocyjne”, „oferta specjalna” czy podobnych

  • dobierz odpowiednią wielkość reklamy, aby była ona dobrze widoczna na stronie

  • wybierz właściwe strony docelowe, na których ma być zademonstrowana reklama

  • pamiętaj o tym, aby reklama banerowa prowadziła po kliknięciu do strony, której dotyczy, na przykład jeżeli mowa o promocji, by baner przenosił na je stronę

  • pomyśl o reklamie na komórkach – w ten sposób dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów

  • przestrzegaj wymagań technicznych dotyczących AdWords – informacje na ten temat znajdziesz na stronach AdWords Google

 

Należy również pamiętać o tym, że banery AdWords ograniczone są przez określone zasady formalne – ich nieprzestrzeganie może doprowadzić do zablokowania reklamodawcy przez Google. Można się przed tym ustrzec, zlecając przygotowanie banerów firmie z doświadczeniem w tej dziedzinie, na przykład nam – w dziedzinie linków sponsorowanych Google AdWords posiadamy wieloletnie doświadczenie i wiemy, jak zapewnić naszym klientom najlepszą obsługę z gwarancją skuteczności!