Czy pozycjonowanie się opłaca?

5
(1)


 

Profesjonalne, bezpieczne i odpowiedzialne pozycjonowanie stron to jedna z najczęściej rekomendowanych metod promocji stron internetowych za pośrednictwem wyszukiwarki Google. SEO jest relatywnie niedrogie (w porównaniu do innych form reklamy, także internetowej), a prowadzone prawidłowo, daje spektakularne wyniki, co decyduje o dużej popularności tego sposobu promocji.

Często jednak pojawia się wątpliwość, czy pozycjonowanie jest opłacalne w przypadku każdej strony internetowej?

Zdecydowanie tak. Niezależnie, czy prowadzimy sklep internetowy, czy świadczymy usługi na rynku lokalnym, to pozycjonowanie stron może nam przynieść wymierne korzyści. Widoczność na wysokich pozycjach na wiele fraz kluczowych (wyrażeń, które wpisują użytkownicy szukający naszych usług czy produktów) to:

  • zwiększony ruch na stronie
  • większy ruch na stronie to większa konwersja oraz sprzedaż
  • promocja naszej firmy (brandu)
  • komunikacja z klientami

Jednak bez odpowiednich działań promujących nasza oferta nigdy nie dotrze do szerokiego grona potencjalnych klientów. Pozycjonowanie stron www (wraz z innymi formami promocji w Internecie) pozwoli spełnić nam wszystkie warunki, dzięki którym nasza strona będzie maksymalnie wyeksponowana w sieci. Aby jednak efekty były jak najbardziej wymierne, nie można ograniczać się tylko do kilku ogólnych fraz kluczowych. Nawet jeśli tego typu frazy znajdą się na wysokich pozycjach, to nie mamy gwarancji, że ruch i konwersja będą zadowalające.

Cierpliwość wynagradza

Wzrost pozycji naszej strony jest rozciągnięty w czasie. Zdarzają się branże mniej konkurencyjne, w których efekt w postaci pozycji w TOP 10 pojawia się bardzo szybko, jednak w większości przypadków potrzeba na to kilku miesięcy, a przy mocnej konkurencji nawet roku i dłużej.

Jeśli jednak prowadzimy szerokie działania, ruch na stronie i tak się zwiększa, pomimo tego, że “główne frazy” nadal nie znajdują się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.

Dlaczego tak się dzieje? Z prostego powodu - wzrost pozycji nie dotyczy jedynie tych kilku głównych fraz, które wybraliśmy jako bazę do pozycjonowania. Użytkownicy bardzo często trafiają na naszą stronę za pośrednictwem fraz z tzw. “długiego ogona”, a więc fraz bardziej rozbudowanych i konkretnie określających dany produkt lub usługę. Właśnie na tym polega odpowiedzialne i profesjonalne pozycjonowanie - pracuje cała strona, a nie jedynie jej wybrane części.

Długofalowe działania to pozytywny wpływ na wizerunek i sprzedaż

Pozycjonowanie to nie działanie jednorazowe, a wypracowane wysokie pozycje nie są nam dane na wieczność. Nie tylko my się promujemy. Konkurencja nie śpi i także intensywnie pracuje, aby osiągnąć jak najwyższe pozycje. Prowadzenie ciągłych i skutecznych działań SEO będzie procentować nie tylko coraz lepszymi pozycjami na wiele fraz kluczowych, ale także większym ruchem, sprzedażą oraz rozpoznawalnością naszej marki.

Jednak same wysokie pozycje to nie wszystko. Użytkownik musi trafić na odpowiednio przygotowaną stronę, która zachęci go do pozostania na dłużej, a tym samym do wykonania określonych czynności - zakupu produktu, wysłania maila, wykonania telefonu, zamówienia usługi itd. W parze z działaniami SEO musi iść przyjazność strony (User Experience). Idealne połączenie tych dwóch elementów przyniesie nam podwójną korzyść - wysokie pozycje w wyszukiwarce oraz zwiększony ruch oraz konwersja. Więcej informacji na temat symbiozy SEO i UX znajduje się tutaj.

Ciągłe rozwijanie strony

Aby strona cały czas zyskiwała na wartości, działania SEO powinny być prowadzone regularnie, dzięki czemu strona będzie cały czas “żyła”, co Google bardzo docenia. Najprostszym sposobem “ożywienia” naszej strony będzie blog. Regularnie pojawiające się wysokiej jakości artykuły nie dość, że zwiększą wartość naszej strony, to dodatkowo przyciągną użytkowników. Dodatkowo tego typu artykuły to doskonała baza dla działań SEO.

Pomimo tego, że Google lubi strony wypełnione dużą ilością wartościowej treści, to przecież nie będziemy mogli w nieskończoność dodawać tekstów na stronę główną, czy dane podstrony. Z czym nie można przesadzić, bo zacznie to wyglądać nienaturalnie, a Google może takie działania uznać wręcz za spam. I tutaj z pomocą przychodzi blog, na którym możemy cały czas umieszczać eksperckie artykuły na temat naszych usług, produktów oraz innych ciekawych informacji związanych z naszą branżą.

Kolejna kwestia jest taka, że Google samo nam wskazuje podstrony, które w jego oczach są wartościowe. Dzięki temu będziemy mogli je optymalizować, wzmacniając całą stronę i zwiększając jej autorytet. Warto podążać tym śladem i analizować te wskazówki, bo jeśli Google samo nam wskazuje, na co powinniśmy zwrócić uwagę, to nie możemy tego po prostu pomijać. Bądź co bądź, sugestia ze strony Google to cenna informacja, która dodatkowo może nam pomóc w osiągnięciu jeszcze lepszych wyników.

Bądź widoczny, pozyskuj klientów

Użytkownicy w Internecie aktywnie poszukują informacji, usług, produktów i chcą mieć wszystko “podane na tacy”. Nikt nie ma ochoty tracić zbyt wiele czasu na uzyskanie odpowiedzi na proste zapytanie. Im bardziej będziemy widoczni, zarówno w wyszukiwarce, jak i poprzez inne kanały, tym większe szanse, że większa ilość użytkowników do nas trafi. Niezaprzeczalną zaletą pozycjonowania jest fakt, że jest to reklama nieinwazyjna. Naturalne wyniki wyszukiwania nie kojarzą się użytkownikom z reklamą, tak więc chętniej klikają w tego typu wyniki.

Nie każde pozycjonowanie ma sens

Wyszukiwarka Google przez cały czas się zmienia, dlatego ciężko precyzyjnie określić, jakie działania przyniosą najbardziej wymierne efekty. Zmiany wprowadzane w algorytmie Google w ciągu ostatnich lat sprawiają, że nie każda metoda pozycjonowania opłaca się dziś tak samo. Na co warto uważać?

Pozycjonowanie można podzielić na trzy rodzaje:

  • white-SEO jest prowadzone zgodnie z wymogami Google i stawia na wysoką jakość treści, ale na efekty trzeba w tym przypadku czekać dość długo;

  • grey-SEO wykorzystuje różnego rodzaju metody nie do końca legalne, na przykład kupowanie linków czy linkowanie przy pomocy automatów;

  • black-SEO polega na korzystaniu z niskiej jakości treści i tworzeniu sztucznych profili na portalach; takie działania są coraz częściej demaskowane, co prowadzi do blokowania danych stron, a więc jest po prostu nieopłacalne.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Jeśli myślisz o pozycjonowaniu swojej strony internetowej, korzystaj zawsze z white-SEO, aby nie narażać strony na działanie różnego rodzaju filtrów Google. Dwa pozostałe typy SEO, choć mogą zapewnić szybkie efekty, niosą ze sobą wysokie ryzyko. Inwestowanie w taką metodę promocji zwyczajnie się nie opłaca.

Jeśli już wiesz, czy pozycjonowanie strony opłaca się w przypadku Twojej działalności, zwróć się do nas, a my przygotujemy dla Ciebie wszystko, co potrzebne, aby rozpocząć promocję SEO, a następnie poprowadzić ją zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Dzięki temu Twoja strona zacznie być widoczna na najwyższych pozycjach, co przyciągnie do niej wielu nowych internautów.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Zofia Mazurowska

Sales Development Representative

Krystian Sakowicz

Sales Development Representative

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn