Czym są kampanie SEM?

Kampanie e-marketingowe to szeroka gama rozwiązań, które pozwalają na poprawę pozycji stron i sklepów internetowych, by przyciągnąć na nie wielu nowych klientów, a tym samym poprawić swoje zyski. W tym kontekście pojawia się często termin „kampanie SEM” – co on oznacza?

 

SEM – co to jest?

SEM to w języku angielskim Search Engine Marketing, czyli, ogólnie mówiąc, marketing w wyszukiwarkach internetowych. Tym terminem określa się ogół różnego rodzaju działań promocyjnych, do których zalicza się:

  • kampanie linków sponsorowanych – głównie Google AdWords, które określane są także jako PPC, czyli reklamy Pay Per Click – płatne za kliknięcie

  • SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron WWW

 

Celem SEM jest przede wszystkim nadanie danej stronie optymalnej pozycji serwisu dla wyników wyszukiwania – zarówno tych naturalnych, czego dotyczy SEO, jak i płatnych, czyli AdWords. Prowadzenie działań w zakresie SEM bazuje na słowach kluczowych, które wpisywane są przez internautów do wyszukiwarki.

 

Warto pamiętać o tym, że efekty w przypadku kampanii SEO widoczne są dopiero po kilku tygodniach czy nawet miesiącach i wymagają stałego prowadzenia, by adres strony powoli wspinał się na najwyższe pozycje, natomiast dla PPC, czyli AdWords reklama widoczna jest od razu.

 

Jak prowadzić kampanie SEM?

Jeżeli interesują cię kampanie SEM, w takim przypadku możesz prowadzić te działania samodzielnie, ale jako osoba, która w tym zakresie nie ma doświadczenia, lepiej powierzyć sprawy w ręce specjalistów, którzy będą mogli zająć się praktycznie wszystkim.

 

 

Do rozpoczęcia kampanii SEM potrzebne jest początkowe dokonanie audytu strony i innych analiz, aby następnie na tej podstawowe dopasować ją i dalsze działania e-marketingowe do oczekiwań grupy docelowej i celów posiadacza strony czy sklepu. Dopiero na tej bazie prowadzi się dalsze działania, które polegają na dobraniu słów kluczowych, rozpoczęciu kampanii, jej korygowaniu, czyli wprowadzaniu potrzebnych zmian, również na raportowaniu, gdy wybiera się usługi agencji.