Czym są słowa kluczowe i jak je dobierać?

Słowa kluczowe, które nazywane są także frazami kluczowymi czy hasłami kluczowymi, są absolutną podstawą, jeżeli chodzi o reklamę internetową z wykorzystaniem wyszukiwarek. Są one wykorzystywane w szczególności w SEO, czyli w optymalizacji oraz pozycjonowaniu stron WWW, a także przez Google AdWords, czyli w kampaniach linków sponsorowanych. Bez odpowiednio dobranych słów kluczowych trudno mówić o skuteczności reklam tego rodzaju!

 

Słowa kluczowe – co to jest?

Generalnie słowami kluczowymi nazywa się takiego rodzaju słowa, które jak najwierniej określają zawartość danej strony internetowej i również oddają zapytanie internauty w wyszukiwarce. Rzadko kto z nas wpisuje do Google frazę: „Gdzie kupić buty w Warszawie?”, ponieważ znacznie częściej to krótkie zapytanie „buty Warszawa”. Oczywiście, słowa kluczowe mogą być także bardziej ogólne, na przykład „buty”, ale im są one bardziej szczegółowe, tym łatwiej znaleźć poszukiwane informacje.

 

Słowa kluczowe można podzielić na kilka typów, a mianowicie:

  • brandowe – są to zazwyczaj unikatowe słowa kluczowe oznaczające markę czy nazwę firmy, wpisywane do wyszukiwarki wtedy, gdy internauta szuka jej konkretnej strony, dlatego też nie ma konieczności prowadzenia działań reklamowych dla słów brandowych

  • ogólne słowa kluczowe – są to słowa, które składają się najczęściej z 1 lub 2 wyrazów i określają nazwę produktu albo usługi, są one dość ogólne, na przykład wspomniane już „buty”, dlatego są też trudniejsze w pozycjonowaniu, ponieważ mają bardzo dużą konkurencję

  • słowa kluczowe typu long tail, czyli długi ogon – są to słowa mające więcej niż 2 człony, na przykład „buty skórzane letnie”, „czarne kozaki na zimę”, ze względu na fakt, że są precyzyjne, jest ich bardzo dużo, ale są też łatwiejsze w pozycjonowaniu, gdyż ich konkurencja jest niższa

 

Skąd brać słowa kluczowe?

Zasadniczo źródeł tego rodzaju jest bardzo dużo, ale warto pamiętać o tym, że nie wszystkie słowa kluczowe są tak samo skuteczne. Przy ich doborze warto wziąć pod uwagę:

  • swój zakres usług oraz oferowane produkty, można także dodać do nich nazwę miasta, gdy działalność prowadzona jest stacjonarnie w danych miastach, na przykład „sklep buty łódź”, „ładowarka iphone 6 kraków”, czy „naprawa komputerów warszawa”

  • weź pod uwagę sugestie Google – gdy wpisujesz do wyszukiwarki Google dane słowa, sprawdzaj, jakie wyniki wyszukiwania pojawiają się poniżej, zwróć uwagę na te na najniższej pozycji oznaczonej jako „wyszukiwania podobne”, a także te pojawiające się w polu do wpisywania słów kluczowych, a gdy korzystasz z AdWords, w takim przypadku także możesz zobaczyć podpowiedzi na swoim koncie AdWords dla twojej strony z narzędziem Planer Słów Kluczowych

  • skorzystaj z narzędzi do wyboru słów – dostępne są różnego rodzaju programy, które analizują zawartość strony i następnie podpowiadają najlepsze słowa kluczowe albo wskazują na najpopularniejsze z nich dla danej branży

 

 

Jeżeli chcesz zacząć reklamować stronę w wyszukiwarce, ale obawiasz się efektów, w takim przypadku jesteśmy do dyspozycji – w naszej agencji Internetica jesteśmy skoncentrowani na potrzebach naszych klientów i nie tylko wykonamy analizę słów kluczowych, ale także zajmiemy się dla ciebie kompletną promocją strony zgodnie z twoimi oczekiwaniami!