Szerokie pozycjonowanie – jego główne zalety

Pozycjonowanie szerokie, które określane jest także mianem long tail, wyróżnia się przede wszystkim dużą liczbą dłuższych, rozbudowanych słów kluczowych, które precyzyjnie określają przedmiot poszukiwań. Są one rzadziej wyszukiwane przez internautów, są przez to mniej konkurencyjne i tym samym łatwiejsze w pozycjonowaniu.

 

Po uzyskaniu wysokich pozycji generują lepszy ruch na stronie internetowej, co powoduje, że szerokie pozycjonowanie cieszy się dzisiaj dużym powodzeniem wśród reklamodawców zainteresowanych SEO.

Zalety szerokiego pozycjonowania

 

Wśród największych zalet szerokiego pozycjonowania znajdują się głównie:

  • większa konwersja – powoduje, że pozycjonowanie jest bardziej efektywne, a w efekcie na stronę trafiają użytkownicy najbardziej zainteresowani danymi produktami i usługami, którzy często się na nie decydują

  • dywersyfikacja efektów – pozycjonowanie tylko na krótkie i popularne frazy nie zawsze przynosi oczekiwane efekty, dlatego uzupełnienie promocji o rozbudowane frazy pozwoli na poprawę wyników

  • precyzyjne dotarcie do zainteresowanej grupy docelowej – ze względu na rozbudowanie frazy możliwe jest zwrócenie się do tych klientów, którzy będą najbardziej zajęci daną ofertą

  • relatywnie niskie koszty – ze względu na niższą konkurencyjność fraz long tail ich pozycjonowanie nie jest takie kosztowne

  • większe bezpieczeństwo – szerokie pozycjonowanie jest bezpieczniejsze, ponieważ jest bardziej naturalne dla wyszukiwarki internetowej

  • generowanie ruchu na całej stronie – internauci nie trafiają tylko na główną stronę, ale również na podstrony

  • większa jakość kierowanego ruchu – zmniejszony współczynnik odrzuceń strony przez internautów, wyższa liczba odwiedzanych podstron oraz wydłużony czas spędzony na stronie

Zapraszamy serdecznie do skorzystania z usług szerokiego pozycjonowania w naszej agencji Internetica!